27 maj 2024

Kære alle KirCACS abonnenter

Tak fordi I har valgt KirCACS og tak fordi i har været med til at KirCACS i dag er markedsleder. KirCACS er en succes, men med succes følger også helt andre forpligtelser og udfordringer.

Udfordringer

Som i alle har oplevet har KirCACS været udfordret af flere uafhængige hændelser igennem specielt de seneste 3-4 uger. Det har ikke handlet om vores systemer eller servere, men en direkte påvirkning fra andre eksterne systemer.

I forventer stabilitet og hastighed.

Vi er på vej, men vi er ikke i mål for at sikre dette. Vi ved hvordan vi kommer derhen og det kræver en målrettet indsats og prioritering. 

Vi er opmærksomme på jeres kritik af produktet aktuelt og af vores support. Men vi har brug for jeres hjælp til at komme igennem udfordringen. Når vi bliver ramt af tre eksterne samarbejdspartneres nedbrud eller hændelser som rammer vores drift og stabilitet er det ude af vores hænder. Vi er i dialog med to af samarbejdspartnerne og forsøger at hindre lignende episoder reduceres i fremtiden.

Support

Jeg er opmærksom på den manglende support. Den skal forbedres. Det arbejder vi på. Vi gennemgår vores supportfunktion og der er problemer som skal løses. Vi kan ikke love at der bliver telefonsupport, men vi tager et kig på alle elementerne – Vi vil tilknyttet flere supportere i funktionen og vi vil udvikle den digitale side. Vi vil forbedre processerne og opbygge en bedre digital vidensbank end vi har i det aktuelle system. Vi sender et nyhedsbrev ud når vi er klar med vores forbedringer.

Kiropraktorbranchens krav og ønsker

Vi ved hvordan andre systemhuse tidligere har haft vanskeligt ved at efterleve branchens krav og ønsker i forhold til udvikling af et journalsystem. Grundlæggende har vores branche en udfordring med at være så få og dermed et lille volumen, hvilket betyder at vores marked er begrænset. Vi har jo valgt kun at fokusere på kiropraktorbranchen. Men vi mener vi kan levere det som vores branche har behov for. 

Onboarding

Aktuelt vil rigtig mange kiropraktorklinikker gerne skifte systemhus, da de har udfordringer hos deres nuværende journalleverandører. Der har vi gjort alt hvad vi kunne for at hjælpe. Det har lagt uforholdsmæssigt stort beslag på vores ressourcer. Derfor har jeg besluttet ikke at tage flere klinikker ind i år. Vi onboarder kun de klinikker som har underskrevet en kontrakt på nuværende tidspunkt i 2024. 

Samtidig har vi med det store antal nye klinikker her i foråret 2024 erfaret at vi er med til at få “ryddet op” i rigtig mange processer i vores branche. Vi bruger rigtig meget tid på at få de enkelte klinikker ombord. Vi møder desværre fortsat mange klinikker, hvor forståelsen/kompetencerne på økonomi og bogføring, kredit-debit m.m. er udfordret. Men vi kæmper og vi har en fælles opgave. Har i forslag til hvorledes vi løser denne udfordring?

Organisation

Vi arbejder på at styrke organisationen på flere niveauer. Vi arbejder på at sikre meget større vidensdeling og indsigt på alle niveauer. Konkret har vi netop indgået en aftale med en såkaldt “product owner- PO”. Han hedder Marco og han skal fungere som projektleder på vores udviklingsprodukter og supportfunktionen m.m. Derved får vores udviklere mere tid til programmering og derved få forbedret vores produkt, hvor vi ved der skal ske forbedringer.

Hold jer opdateret

Vi indfører et nyhedsbrev således i er opdateret og får indsigt i hvor og hvad vi arbejder med og hvordan vi prioriterer. 

Vi er sammen om at KirCACS skal forblive en succes. I er som vores kunder vores direkte sandhedsvidne på produktet KirCACS og lige nu er vi ved at konkretisere og prioritere drift og udviklingsopgaverne sammen med vores PO. I vil løbende blive opdateret og vi vil følge op på ovenstående initiativer på brugermødet 4. juni.

Venlig hilsen
Henrik Wulff Christensen
Adm. direktør
Kiropraktorernes Videnscenter

 

Om KirCACS

KirCACS er kiropraktorernes eget kliniske dataarkiverings- og kommunikationssystem. Det er udviklet i samarbejde med kiropraktorer til kiropraktorer. Derfor indeholder KirCACS de centrale funktioner, som klinikkerne ønsker sig af et moderne IT-system.

Vil du vide mere?